יגאל סלוביק: "במלחמה הזו אנחנו רואים נשק מסוג חדש: חרם כלכלי"

המהדורה המרכזית No Comments on יגאל סלוביק: "במלחמה הזו אנחנו רואים נשק מסוג חדש: חרם כלכלי"

סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, יגאל סלוביק בשיחה עם 'קול חי': "מה שאנחנו רואים אל מול עינינו במאבק בין העולם המערבי לרוסיה – יש בו שינוי של כללי המלחמה וכללים חדשים. הרוסים משתמשים בעוצמה צבאית, בל העולם המערבי משיב במלחמה מסוג אחר לחלוטין – סנקציות כלכליות קשות מאוד. זה יהיה מעניין מאוד לראות איך זה יעצב מחדש את הסדר העולמי"

צילום: Miriam Alster/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, יגאל סלוביק שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המלחמה באוקראינה: "כל הניסיונות להבין לאן זה הולך נשארים בסימן שאלה", אומר סלוביק. "אני חושב שמי שמבין לאן זה הולך – וגם זה בסימן שאלה – הוא פוטין. לכאורה הוא החליט לקחת את חלק מאוקראינה ולסדר לעצמו מעין רצועת ביטחון אל מול העולם המערבי, עם אופציה להתרחב אחר כך מעבר לכך. אבל האם זה באמת שפוטין רוצה או לא? אנחנו יכולים רק להעריך ולשער".

סלוביק בחר לשים דגש על סוגי המאבק בין רוסיה למערב: "מה שאנחנו רואים אל מול עינינו במאבק בין העולם המערבי לרוסיה – יש בו שינוי של כללי המלחמה וכללים חדשים. הרוסים משתמשים בעוצמה צבאית, לרוב ארטילריה וטילים, אבל העולם המערבי משיב במלחמה מסוג אחר לחלוטין – סנקציות כלכליות. בעצם אומרים לרוסיה, אם תעשו כך וכך – אתם לא תוכלו לטוס ולא לקיים מסחר והכסף שלכם לא יוכל להשתתף במערכות הפיננסיות הבינלאומיות. זה יהיה מעניין מאוד לראות איך זה יעצב מחדש את הסדר העולמי".

עם זאת, הוא הוסיף: "את הנזק הזה (הכלכלי) אתה תראה רק בטווח הארוך, כאשר מנגד את הנזק הפיזי רואים יום יום וגם מי שסובל בסופו של דבר זה אותם אלה שנפגעים או מאבדים את יקיריהם ולזה יש השפעה תודעתית ולכן אורך הרוח והיכולת להסתכל מעבר לכאן והיום – הוא מאוד חשוב. אנחנו הולכים לראות מאפיינים חדשים של סדר שאומר לא רק לרוסים, אלא לכל מי שמשתתף במחשק – שמי שלא יפעל לפי הכללים, נחרים אותו".



0 תגובות